Käyttöehdot

Verkkokaupan ja etämyynnin sopimusehdot voimassa 01.06.2024

Yleistä

Nimi: Nettiapteekki/Seitsemän veljeksen apteekki
Y-tunnus: 2629858-9
Sähköposti: info@nettiapteekki.fi
Käyntiosoite: Mahlamäentie 2, 01900 Nurmijärvi
Puhelinnumero: 050 4685986 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta).

Seitsemän veljeksen apteekin Nettiapteekki myy tuotteita yrityksille, yhteisöille ja yksityishenkilöille Suomessa. Alaikäiseltä asiakkaalta edellytämme huoltajan suostumusta eikä alaikäinen voi maksaa luotolla. Apteekilla on velvollisuus valvoa muun muassa sitä, kenelle tuotteita myydään sekä sitä, että tuotteiden ostajat täyttävät vaaditun ikärajan. Tämän vuoksi apteekki tietyissä tapauksissa pyytää ja kerää asiakkaan henkilötunnuksia tietosuojalain mukaisesti ja tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla.

Huom! Emme toimita Ahvenanmaalle tai ulkomaille.

Apteekki voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, tutustu toimitusehtoihin aina ennen kuin tilaat verkkoapteekistamme. Verkkokaupassa esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvausteknisistä syistä jonkin verran todellisuudesta. Koska tuotteen eri erillä voi olla erilaiset pakkaukset, pakkauksen kuva ei välttämättä vastaa todellisuutta.   

Yritysten välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia sekä alla mainituin poikkeuksin näitä sopimusehtoja.

Henkilötietojen käsittely

Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä verkkokaupan asiakasrekisterin tietosuojaselosteessa.

Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden ja palveluiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Mikäli haluatte lisätietoja tuotteista, pyydämme lähettämään sähköpostia osoitteeseen info@nettiapteekki.fi Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero. Arvonlisäverokanta vaihtelee tilattavan tuotteen mukaan. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido apteekkia. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta virheellinen hintatieto ei muutoinkaan sido verkkoapteekkia.

Nettiapteekilla on oikeus tarkistaa alennuksia ja muita etuja tilauksista, jos tilaukselta palautetaan tuotteita. Erityisissä alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tämä tarkoittaa sitä, että koodia voivat käyttää vain rekisteröityneet/kirjautuneet asiakkaat ja vain yhden kerran. Alennuskoodeja ei voi myöskään yhdistää. Mikäli tarjoukseen on sisältynyt kaupanpäällinen, on myös kaupanpäällinen palautettava, mikäli tilaus peruutetaan. Tarkemmat tiedot tarjouksista ja alennuksista ovat tuotetietojen yhteydessä tai ilmoitetaan erikseen esimerkiksi alennuskoodin yhteydessä.

Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Tilausten noutoilmoitukset lähetetään tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Mikäli tilauksen tekeminen ei onnistu, asiakaspalvelu auttaa mielellään.

Asiakas valitsee tilausta tehdessään, haluaako hän apteekin ottavan yhteyttä lääkeneuvonnan saamiseksi vai ei. Lisäneuvontaa vaativien itsehoitovalmisteiden osalta asiakas ei voi kieltäytyä lääkeneuvonnasta. Neuvonta voidaan antaa chat-palvelun kautta tai puhelimitse. Nikotiinikorvaustuotteiden ostaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Ikä varmistetaan niiltä kirjautuneilta asiakkailta automaattisesti, joilla on voimassa oleva sähköinen kirjautuminen. Kirjautumattomilta asiakkailta edellytetään näitä tuotteita ostaessaan sähköistä tunnistautumista.

Reseptilääketilausten yhteydessä edellytetään (Lääkealan turvallisuus ja kehittämiskeskus Fimean määräys apteekin verkkopalvelusta, 2/2011) vahvaa sähköistä tunnistautumista, jonka perusteella tilaajalta saadaan henkilötunnus. Reseptilääketilaukset tehdään apteekin chat-palvelun kautta. 

Tilausvahvistus

Hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen asiakas saa sähköpostilla tilauksen vastaanottoilmoituksen. Kun tilaus on käsitelty, asiakas saa sähköpostitse tilausvahvistuksen, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot sekä tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä, menettelyistä ja määräajoista kuluttaja-asiakkaille.  Apteekkia sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta tilaus sitoo tilaajaa tilauksen tekemisestä lähtien.

Apteekki pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta verkkoapteekilla on oikeus peruuttaa tilaus ilman velvollisuutta korvata mahdollista vahinkoa.

Maksutavat

Paytrail maksunvälityspalvelu välittää maksun kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Paytrail on turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Paytrail on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä palvelu.

Toimitamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme, ja käsittelemme tilauksia apteekin aukioloaikoina. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Lisätietoa maksutavoistamme.

Toimitusaika

Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta ja tuotteen saatavuudesta.

Toimitukset lähetetään apteekilta normaalisti 1-7 arkipäivän kuluessa maksusuorituksen näkymisestä tilillämme. Varastossa olevat tuotteet toimitetaan jopa 1-2 arkipäivässä rahdinkuljettajalle. Tuotteet, joita ei ole valmiina varastossa, tilaamme tukkuliikkeiltä tai maahantuojilta asiakkaan tilauksen mukaisesti. Tuotteiden saapuminen apteekille kestää tällöin 1-3 arkipäivää. Normaalista poikkeavien toimitusaikojen kohdalla olemme yhteydessä asiakkaaseen.

Asiakas voi myös noutaa tuotteen apteekilta. Tällöin nouto on mahdollinen heti, kun tilaus on käsitelty. Tilauksen valmistumisesta ilmoitamme asiakkaalle sähköpostitse tai tekstiviestillä.

Apteekista riippumattomista syistä kuljetusyritys voi sovitusta huolimatta ohjata paketin toiseen noutoautomaattiin, jos haluttu noutoautomaatti on täynnä. Tähän apteekki ei valitettavasti voi vaikuttaa. Mikäli ette pääse noutamaan lähetystä, palautuu se apteekille noutoajan päätyttyä. Jos paketti palaa apteekkiin sen vuoksi, että se on ohjattu kuljetusyrityksen toimesta sovitusta poikkeavaan noutopaikkaan, toimitamme sen teille maksutta uudelleen.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Toimituskulut näkyvät ostoskorissa, kun maksu- ja toimitustapa on valittu.

Käytössämme on seuraavat toimitustavat:
- Nouto Seitsemän veljeksen apteekin noutolokerosta, Mahlamäentie 2, Nurmijärvi. 0,00 €
- Nouto Postin pakettiautomaatista. 2,90 €
- Nouto omasta Postista. 2,90 €
- Postin kotiinkuljetus 7,95 €
- Budbee kotiinkuljetus 6,00 €
- Budbee Box pakettiautomaatti 2,90 €
- DB Schenker kotijakelu 9,50
- DB Schenker noutopistepaketti 2,90 €
- Postnord noutopistepaketti 3,65 €
- Saman päivän Pikatoimitus kotiovellesi 10,00 €    

                                                    
Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla info@nettiapteekki.fi tai kirjeitse.

Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta. Veloitamme 9,90 euron käsittelykulun tilauksista, joita ei ole noudettu kuljetuspalveluiden tarjoajan antaman säilytysajan puitteissa. Apteekki voi lähettää palautuneen lähetyksen uudestaan asiakkaan pyynnöstä. Tällöin asiakas vastaa toimituskuluista.

Sopimuksen peruuttaminen

Tavara on jätettävä postin tai rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakas vastaa palautuskuluista.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeuttaan tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, käsittele ja avaa se varoen, jotta voit palauttaa tuotteet omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, apteekilla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, apteekki voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Poikkeukset peruuttamisoikeuteen

Lääkkeillä ei peruuttamisoikeutta (Fimean määräys 2/2011).

Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu. Hygieniatuotteita ovat mm. kosmetiikka, piilolinssit ja seksuaaliterveyteen liittyvät tuotteet. Terveystuotteita ovat mm. lääkkeet. Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (mittatilaustavarat).

Palautusohjeet

Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Mikäli tuote vahingoittuu paluumatkalla sen vuoksi, että kuluttaja-asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta.  Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen.  Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta vastuu kuljetusvahingoista on aina ostajalla.

Tavaroiden palautusosoite on: Seitsemän Veljeksen Apteekki, Mahlamäentie 2, 01900 Nurmijärvi.

Verkkoapteekki ei ota vastaan postiennakkolähetyksiä, vaan ne palaavat lähettäjän kustannuksella lähettäjälle. Asiakas voi myös itse tuoda palautettavat tuotteet maksutta apteekkiin.

Asiakkaan on huomioitava, että valitessa tuotteelle kotiinkuljetuksen, palvelu ei koske palautuksia. Mahdollisessa palautustilanteessa asiakkaan tulee itse ja omalla kustannuksellaan toimittaa tuote rahdinkuljettajalle tai omatoimisesti sopia rahdinkuljettajan kanssa tuotteen noudosta (maksullinen palvelu).

Voitte myös käyttää alla mainittuja tarjoamiamme palautusvaihtoehtoja. Mikäli käytätte alla mainittuja palautusvaihtoehtoja, vähennämme palautettavasta kauppahinnasta 4,90 euron palautuskulun.

Palautus Postin kautta

Palauttaminen Helposti-koodilla

Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin saamasi ohjeen mukaan.

Palauttaminen ilman Helposti-koodia

Kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme 644725 ja palautusosoitteemme:

Nettiapteekki/Seitsemän veljeksen apteekki
ASIAKASPALAUTUS
Mahlamäentie 2
01900 Nurmijärvi

Voit palauttaa lähetyksen postin palvelupisteen kautta.

Palautus Schenkerin kautta

Voit palauttaa lähetyksen lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla lähetystunnuksella millä paketti on noudettu. Tällöin sinulla on oltava toimipiste, johon DB Schenker voi palautuksen toimittaa. Alkuperäisessä paketissa ollut kollitarra kannattaa säilyttää, koska se nopeuttaa palauttamista huomattavasti.

Noutopisteeseen toimittamamme lähetys palautuu takaisin Nettiapteekkiin, jos sitä ei noudeta 14 vuorokauden kuluessa

Palautukset Budbeen kautta

Palautus Budbeellä onnistuu pakkaamalla tuotteet ja varaamalla noutoaika budbee-sovelluksella. Tuote noudetaan kustannuksellasi kotioveltasi.

Palautukset Postnordin kautta

Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen. Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme palautusohjeiden saamiseksi.

Maksun palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta vähennettynä palautuskululla (4,90 €) viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Apteekilla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla. 

Toimituskulut palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää verkkoapteekin tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen. Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljelle jäävä arvo jää maksuttoman toimituksen edellytysten alle, veloitamme toimituskulut jäljellejäävästä tilauksesta hinnastomme mukaisesti.

Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, otathan yhteyttä Seitsemän Veljeksen Apteekkiin. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä. 

Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta reklamaatio on tehtävä 7 (seitsemässä) päivässä tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tuotepakkaus on vahingoittunut jo vastaanotettaessa, on muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden reklamoitava rahdinkuljettajalle ja tehtävä merkintä rahtikirjaan, uhalla että reklamaatio-oikeus muutoin tältä osin menetetään.

Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli kuluttaja-asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, apteekki vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Seitsemän Veljeksen Apteekki vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

Takuu

Verkkoapteekki ei vastaa aikaisempien myyntiportaiden, valmistajan tai maahantuojan myöntämistä takuista.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä sähköpostitse info@nettiapteekki.fi tai puhelimitse 050 590 3662 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta).

Vastuunrajoitus

Seitsemän Veljeksen Apteekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta vastuu rajoittuu aina korkeintaan ostetun tuotteen tai palvelun hintaan.

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta mahdolliset riidat käsitellään ensi asteena Itä-uudenmaan käräjäoikeudessa.